RYK på SMUKfest - 6. - 10. august 2025
Kære medlem af RYK
Rygmarvsbrokforeningen har igen i år 10 pladser til jer og det er først til mølle. I tilmelder jer på mail til RYK;
Vi har et grundlæggende koncept i vores lejr som er lavet på baggrund af mange års festival erfaring og i samarbejde med Smukfest. Det kan I læse mere om her nedenfor. Hvis man ikke ønsker at indgå i konceptet for vores lejr, så må man selv købe billet på almindelig vis.
Tid og sted:
Vores lejr er åben fra onsdag den 6. aug kl. 10.00 til søndag den 10. aug kl. 10.00. Du kan blive hele søndag, men vores lejr bliver pakket ned fra kl. 10.00. Du og dine ting står derefter som altid på eget ansvar ;-)
Vi bor ved institutionen Sølund, Dyrehaven 10 pavillon 5.
Ingen ved hvor Rygmarvsbrokforeningen bor, så du skal spørge/se efter institutionen Sølund.
Vores lejr:
Når du har købt billet gennem os forventer vi at du er en del af vores fælles lejr med fælles opgaver uanset om du overnatter i vores lejr eller andre steder.
Vi har en vagtplan hvor du indgår og som du skal møde op til (en vagt à 4 timer i løbet af festivalen)… Vagten starter med en ‘skralderunde’ og så skal der ryddes op og køleskabet skal fyldes mm. Der vil i Facebook-gruppen ligge en plan for hvad en vagt går ud på, og den forventer vi du læser - det er super vigtig at du er der så vores ting kan ligge i trygge hænder og så du kan hjælpe dem der evt tropper på i vores lejr. Du vil altid være på vagt med en garvet Smukfestgænger.
Vi har et stort fællestelt til kvinder og et til mænd hvor I alle får en gæsteseng at sove på. Jeres personlige hjælpere skal selv have madras med og evt meget lille telt hvis ikke de ønsker at sove i det store fælles med brugere. I de store telte kan hjælpere kun sove hvis der er plads - brugere har førsteret.
Du må gerne slå telt op på den officielle handicamp, kærligheden eller andet officielt sted, men vores RMB Crew hjælper dig ikke i eget telt - slå op senest tirsdag så der er en plads. Du må som bruger ikke slå eget telt op i vores lejr. OBS der er ikke morgenmad i RMB lejeren før torsdag morgen.
Det er ikke tilladt at sove i egne biler med mindre du har fået speciel tilladelse gennem Smuk.
Der er morgenmad hver dag kl. 09.00-10.00 og der er ligeledes møde kl 10.00 hvis der er noget alle skal orienteres om, så vær der gerne på dette klokkeslet eller spørg andre om evt denne orientering
RMB CREW :
Vi har et Crew af frivillige, som er med for at gå til hånde, med at få lejren til at køre. De har vagter, og hjælper på rampen under koncerter mm. De er ikke personlige hjælpere, og kan ikke hjælpe ved toiletbesøg, skubben op og ned, til og fra skoven mv.
De mange frivillige vil gøre alt hvad de kan, for at vi får en kanon oplevelse. Da de er frivillige og ulønnede, skal vi også sørge for, at de får en god oplevelse og at vi ikke slider dem helt ned.
Personlige hjælpere:
Der er også personlige hjælpere i vores lejr og de indgår i vagten med deres bruger. I brugere SKAL kunne fremvise gyldigt ledsagerkort for at de får udleveret deres armbånd.
Det er vigtigt at huske at ALLE, også brugere, skal hjælpe i vores lejr med vagter, oprydning mm til gengæld har vi så en tryg og forholdsvis rolig plads i midten af begivenhederne.
Du behøver ikke tage øl, vand, juice, kaffe/te, mælk og softdrinks med, da det er obligatorisk at alle er med i morgenmads- og drikkevarer ordningen som skal betales ved tilmelding 400 kr pr. person. (også for din hjælper).
Foruden morgenmaden skal du selv sørge for de resterende måltider og drikkevarer, oppe på selve festivalpladsen.
Vi foreslår, at du ved ankomst på festivalen, køber en nøgle til alle handicaptoiletter. (Kan købes ved VIP tjek in i Sherwood). Nøglen koster (2024) 100,- i depositum, som du får retur når du afleverer nøglen igen - så husk at købe den i eget navn. (måske der bliver 2 nøgler i år og derfor kan depositum evt være ændret) Du kan og skal bruge nøgle på alle handicaptoiletter, både i skoven og ved lejren. Husk altid at låse toiletterne efter dig.
Hvis din personlige hjælper skiftes ud med en ny undervejs skal begge hjælpere møde op i ’Tjek in’ i skoven, hvor den ene får armbåndet klippet af og den nye får et nyt på.
Alder:
Du er velkommen fra 16 år og opefter.
Er du under 18 år, er det vigtigt, at dine forældre/værge er klar over, at vi ikke tillader, at du drikker dig fuld. Det er okay at drikke lidt i vores lejr, men ikke på pladsen. Det er vigtigt, at I ikke sender jeres unge af sted alene, med mindre de kan klare sig selv, fx. toiletbesøg, medicin, ind- og ud af sengen og komme rundt i skoven. Hvis der er tvivl, skal de have en voksen hjælper med, der kan tage ansvar for dem (helst ikke forældre ;-)).
Det med at kunne klare sig selv ved ovennævnte, gælder dog brugere i alle aldre.
Der er også enkelte der tager hjem eller andre steder hen og sover, for så at komme igen dagen efter - dette vil vi gerne at i skriver i tilmeldingen så andre evt kan få en soveplads i vores lejr.
Medbring crosser:
Det er et meget ujævnt og bakket terræn, så har du brug for en crosser, så tag din egen med eller lån/lej en. Det er ikke muligt at komme rundt i manuel stol uden rigtig god motor på pladsen.
Har du brug for leje af crosser skal du skrive dette i din tilmelding - også om den skal være med stokkeholder eller ej. Prisen er 950,-. Du har selv det fulde ansvar for evt skader, ekstra rengøring, og tyveri mm. Det er ikke sikkert at vi kan leje nok crossere, så det er først til mølle. Du vil i april få besked på om du har muligheden for leje igennem RMB.
Når du skal med tog eller bil:
Kommer du med tog, så husk at bestille pladsbillet og handicapservice, hvis du har brug for dette. Du må selv sørge for transport fra banegården til festivalpladsen. Aftal eks. samkørsel med andre deltagere i vores Facebook gruppe.
Hvis du ankommer i bil, skal du have det blå handicap-skilt for at køre ind til vores lejr. Man kan kun køre ind fra Horsensvej og dreje ned ved børnehaven, og du må kun køre ind og læsse af. Derefter skal bilen straks forlade området og parkere på ‘elefanten’, uden for byen, der er indrettet til formålet, eller andet lovligt sted. Derfra går der busser ind mod vores lejr (du skal stå af ved Sherwood og de fleste af busserne tager kørestole med).
Hvis I ikke ankommer i en bil der har blåt handicapskilt, skal I give RYK besked på mail for ankomsttid, da vi skal tage imod jer ved indgangen.
Huskeliste:
Sovepose/dyne, lagen, evt. rullemadras, toiletartikler/håndklæde, medicin, crosser/lader mm. Det kan blive rigtig koldt om natten i de store fællestelte, så husk skiundertøj eller andet varmt tøj og tjek vejret inden.
Foreningen har ingen forsikring der dækker dig eller din hjælper og ved afbud refundere vi ikke din billet.
Tilmelding og betaling:
Billet, morgenmad og drikkevarer, for både dig og din hjælper, skal betales SENEST d. 1. April 2025. Armbåndet udleveres ved ankomst i RMB-lejren.
Pris billet: 3495 kr
Pris morgenmad: 400 kr pr. person
Indbetales på reg 0268 Konto.nr. 0002930668 eller mobilepay 97502 - Husk at skrive dit navn og ‘festival RYK’ hvis ikke vi registrere din indbetaling senest ved sidste tilmeldingsfrist, bliver der ikke bestilt en billet til dig og husk at du skal være medlem af RYK for at deltage. (ønsker du kun billet til en dag så skriv og vi ser om det kan lade sig gøre)
Tilmelding ved Jette Poulsen fra RYK bestyrelse på mail;
Tilmelding starter 1. Februar 2025 kl 10.00 og du vil hurtigt få at vide om du er blandt de 10 første eller på venteliste.
Vi glæder os til en feeeeed oplevelse med masse af hygge i skoven ;-)
MVH Rygmarvsbrokforeningen
